Huurder, een verzoek?
Neem contact op met uw accommodatiebeheerder via GSM, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 12.00 uur.
Het AISU zet zich in voor…
- Woningen leveren die voldoen aan de gezondheids- en veiligheidsnormen en aan de Huisvestingscode van het Brussels Gewest;
- Het onderhouden en repareren van de buitenkant van de woning (dak, gevel, balkons, buitenschilderwerk etc.) en wat tot de ruwbouw behoort (elektriciteits-/gasinstallatie, boiler, loodgieterswerk etc.);
- Fungeren als schakel tussen huurder en eigenaar.
De huurder stemt akkoord met…
- Betaal de huur maandelijks en op een vaste datum;
- Het betalen van de provisie;
- bewoon uw accommodatie als een “voorzichtig en verantwoordelijk persoon”;
- Maak uw woning regelmatig schoon en onderhoud deze;
- Kleine reparaties uitvoeren die verband houden met het dagelijks gebruik van de accommodatie;
- Reparatie van schade veroorzaakt door zijn schuld of nalatigheid;
- Respecteer het huishoudelijk reglement van uw accommodatie.
WAAROM EEN HUURGARANTIE BLOKKEREN?
Alle huurders moeten vóór het betreden van de woonruimte een huurgarantie overleggen. Een geldbedrag dat overeenkomt met 2 maanden huur. Deze wettelijke voorzorgsmaatregel vergoedt de eigenaar in het geval dat de huurder zijn verplichtingen niet nakomt: als de huur niet wordt betaald, als er geen reparaties zijn uitgevoerd, als er schade is aan de accommodatie, enz.
Huurgaranties van het OCMW en het Huisvestingsfonds worden aanvaard op voorwaarde dat ze alle verplichtingen van de huurder dekken: huurschade en huurachterstanden.